Monday, April 11, 2011

zaman sekolah

assalamualaikum wbt...
bila cerita zaman sekolah memang saat yang paling menyeronokkan..
walaupun masa kat sekolah dulu aku ni law profile sikit..
tapi aku tetap dapat rasai keseronokan tu..
setiap masa yang berlalu sangat lah berharga bagiku..


masa umur 6 tahun...


aku memang x suka pergi sekolah tadika...
macam2 taktik aku buat sebab taknak g sekolah punya pasal kan
lagi satu cikgu dia garang sangat ditambah pulak dgn pngai certain budak yg agak nakal
hati ibu mana yang x luluh kan...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
bila dah x dapat tahan marah mcm biasalah...
dapat hadiah dari bonda yg dcintai..
andai ibuku mengerti.
sebenanya masalah aku hanya satu..
aku memang tak suka mandi pagi hehe...kantoi sudah


                                                      masa sekolah rendah


perangai malas aku masih ad kot....
sampai darjah dua aku buat perangai..
tapi bila dah lame wat perangai camtu aku dah terasa bosan
so aku pun belajar untuk jadi budak yg rajin....
masa sekolah rendah ni aku jumpa macam2 jenis cikgu
yang garang ada, miang ada, yang baik memang ramai
lau budak2 dia xyah cakap la....diorang suka ejek
yang mana x tahan tu conferm nangis then balik ngadu kat parent la kan
tapi aku ni jenis kuat semangat sikit
memang agak bengang la jugak sebenarnya.....
nasib kemarahan aku x sampai lg tahap gambar kat sebelah ni
belaja punya belaja akhirnya dapat lah keputusan UPSR...
cukup2 makan saje...alhamdulillah..aku dapat tawaran sambung kat sekolah men. agama al khairiyah
tapi aku tak g sebab aku rasa x puas lagi duk kat rumah ni...
hehe...biasalah anak bongsu macam ni lah

masa sekolah menengah


zaman ni paling seronok...masa ni lah kita tau dunia luar...luar sikit la dari tempat aku belajar dulu
part yg paling best masa zaman ni ialah Bas Hati...aku tak tau kenapa tapi inilah kenangan terindah 
cos memang banyak pengalaman...aku n sahabat yang lain gi sekolah naik bas...
masa form 1- form 3 aku ambik Arab so kitorang ni lain a sikit pd dak2 biasa...
pakai tudung labuh n warne biru muda....memang nampak nice sangat masa ni...
tetapi kitorang terpaksa hadapi pelbagai halangan masa nak balik...
kitorang terpaksa kejar bas haha
cuba bayangkan dengan btudung labuh tu aku berlari2...
tak peduli dah kiri n kanan jji aku sempat naik bas
belum lagi dengan bas yang tiba2 meragam kat tengah jalan...then terpaksa turun ikut pintu kecemasan
dengan muka slumber aku terjun...memang boleh jadi keluang man dah...
sesungguh nya memang best pengalaman itu...x dapat dilupakan...


hehe



No comments:

Post a Comment