Friday, August 12, 2011

buat saudaraku


Assalamualaikum
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang 


Dalam kekalutan dunia tika ini,,,daku mengharap agar Allah sudi mengampunkan dosa kita semua...
Dalam keadaan manusia tidak lagi takut kepada Tuhannya
Dalam keadaan manusia tidak lagi membezakan antara yang hak dan yang batil
Dan dalam keadaan manusia tidak lagi dapat membezakan yang mana pahala dan yang mana dosa
Moga-moga doa yang kita pohon dimakbulkan olehNya


Walaupun dalam kehidupan seharian kadang kala kita lupa padaNya
Dan kadang kala kita ingat kepadaNya
Tapi yang pasti terlalu banyak masa kita habiskan bukan untukNya


Buat permata Islam..yang sudah tentu dikasihu Allah dan dirindui Nabi
Sesungguhnya Islam itu bukan sekadar agama...tetapi ia adalah cara hidup kita
Samada cara kita berpakaian, bertutur dan dengan perkataan yang lebih mudah...
Bermula kehidupan kita daripada bangun tidur sehingga kita tidur kembali
Semuanya Allah telah gariskan untuk kita.. 
Hatta sebelum kita lahir sehinggalah kita ditempatkan di dalam liang lahat..
Islam telam mengajar caranya...


sabda Rasulullah SAW yang bermaksud :
"Islam itu tinggi, tiada yang tinggi selainnya"
 tapi sayang sekali kita yang merendahkannya...kita menjauhkan diri daripadanya..bahkan kita malu Islam menjadi identiti kita
kita lalai dengan kehidupan kita, sehingga kita menyangka dunialah syurga yang kekal abadi buat kita...
sehingga kita lupa Allah SWT sedang memerhatikan kita....


Kita tahu adanya Allah tapi kita tetap melanggari perintahNya..
ooh Ya Allah besar nya dosa hamba mu ini...kenapa aku masih melakukan dosa yang sama
malahan telah menjadi darah daging ku....


firman Allah SWT, daripada Abu Hurairah r.a:
" aku sesuai dengan dugaan hamba ku kepadaku, dan aku bersama dengannya ketika dia ingat kepadaku, jika dia ingat kepadaku di dalam hatinya, aku akan mengingatinya di dalam hatiku, dan jika dia ingat kepadaku, dalam lingkungan khalayak ramai, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam khalayak ramai yang lebih baik, dan jika ia mendekati ku sejengkal, aku akan mendekatinya sehasta, dan jika dia mendekati ku sehasta, nescaya aku akan mendekati nya sedepa, dan jika ia datang kepada ku secara berjalan nescaya aku mendatanginya dengan berlari"
(hadis riwayat Syaikhani dan Tarmidzi)


Walaupun sebesar bukit Uhud dosa yang kita lakukan 
sesungguhnya Allah SWT masih mengampunkan dosa kita..
Ayuh kembali kepanya andaikata hidup ini telah jauh dari landasan yang ditentukan olehNya


" Sesungguhnya kasih sayang Allah membatasi kasih sayang seluruh makhlukNya
Betapa sayangnya Allah pada hambanya

No comments:

Post a Comment